Bize Sorun

Aşağıdaki formu doldurarak bilgi talep edebilirsiniz.

7/24 Yanınızdayız

Bayramda Kilo Alımına Dikkat!

Bayramda Kilo Alımına Dikkat!

Bayramda Kilo Alımına Dikkat!

 

Ramazan ayı süresince uzun bir dönem aç kalma ve öğünlerin ikiye düşmesi nedeni ile normal bir beslenme düzeni olmamaktadır. Ramazan ayının sona ermesi sebebi ile normal beslenme düzenine geçerken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var. Yavaşlayan metabolizma hızını, bayramda arttırarak oluşacak sindirim vb. problemlerinden korunmak için dikkat edilmesi gerekenler şöyledir;

  • Çok fazla yemek yemekten kaçınılmalıdır.
  • Bayram sabahı kahvaltı sofraları ve yenilen tatlılara dikkat edilmelidir. Kan şekeri ve sindirim sistemini etkilememesi adına özen gösterilmelidir.

 

Bayramda Özel Beslenme Önerileri

Bayram sabahı özenle hazırlanmış kahvaltı sofralarında, birden yemeğe yüklenmemeli yiyecekleri iyi bir şekilde çiğnenmelidir. Yemeği yavaş yavaş yemek hazım sorununu ortadan kaldıracaktır. Kahvaltı sofralarında zeytin, peynir, yumurta, domates, salatalık vb. besinleri tüketmek zinde ve tok hissedilmesini sağlar.

Bayramdan sonra eski beslenme düzenine geçerken 3 öğün beslenme şeklinde bir düzen oluşturmak gerekmektedir. Böylelikle metabolizma hızını tekrar arttırarak normal beslenme şekline geçilmiş olacaktır.

  • Ramazan ayında uzun süren aç kaldık deyip de bayramda çok fazla yemeğe yüklenmek doğru bir davranış değildir. Bayram da ve sonrasında tüketileceklere dikkat edilmelidir.
  • Tüketeceklerinizi seçmeli ve seçerken kabızlık vb. problemleri oluşturmamak adına; kuru baklagiller, sebze yemekleri ve meyve tüketimini dikkatli ve dengeli bir şekilde yapılmalıdır.
  • En az 2.5 litre su tüketmelidir.
  • Tatlı olarak, şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilmelidir.
  • Tüketeceğiniz bir çikolata yerine, ceviz, fındık, badem ve kuru meyveler tercih edilmelidir.

Bayram ve bayram sonrası yavaş yavaş eski yemek düzenimize geçerken metabolizma hızının artması ve sağlıklı yaşam için mutlaka haftada 3 gün düzenli egzersize başlanmalıdır. Düzenli egzersiz alınan kiloların verilmesi, metabolizma hızının artması, kan şekerinin düzenlenmesi gibi birçok sağlık açısında olumlu etkileri vardır.

Benzer Yazılar

Ramazanda Mide Ve Kilo Problemleriyle Karşılaşmak İstemiyorsanız Dikkat!
Ramazanda Mide Ve Kilo Problemleriyle Karşılaşmak İstemiyorsanız Dikkat!

Ramazan ayında uzun süren açlıktan sonra kişiler yemek sonrası ağırlık çökmesi hissi, yorgunluk ve uyku hali şikayetleri yaşayabilmektedirler.

Devamı

Hamburgercilerdeki Eldivenlerin de Yıkanması Gerekiyor!
Hamburgercilerdeki Eldivenlerin de Yıkanması Gerekiyor!

Herhangi bir yemeği el ile yediğimizde aslında hastalıklara büyük bir kapı açıyoruz.

Devamı

Üniversite Sınavına Girecek Öğrencilere Beslenme Tavsiyeleri!
Üniversite Sınavına Girecek Öğrencilere Beslenme Tavsiyeleri!

Arkadaşınız ya da bir tanıdığınız önerdi diye kesinlikle sınav sabah bir başka besin ya da besin takviyesi (vitamin gibi) denemeyin

Devamı

Kişiye özel beslenme takvimi nasıl oluşturulur?
Kişiye özel beslenme takvimi nasıl oluşturulur?

Başarısızlıkla sonuçlanan diyetler genelde moral bozucu olabiliyor ve kişinin motivasyonunu olumsuz etkileyebiliyor.

Devamı

Sağlıklı Beslen Meme Kanseri Riskini Düşür!
Sağlıklı Beslen Meme Kanseri Riskini Düşür!

Sağlıklı beslenme, kadınlarda en sık görülen meme kanseri görülme olasılığını da düşürüyor!

Devamı

Ketojenik Diyet Sağlıklı Mıdır?
Ketojenik Diyet Sağlıklı Mıdır?

Ketojenik diyet vücudun enerji sağlamak için yağları kullandığı düşük karbonhidratlı beslenme şeklidir. Vücut enerji üretmek için glikoza ihtiyaç duyar.

Devamı

Oruç Tutarken Kilo Almayın!
Oruç Tutarken Kilo Almayın!

Ramazan ayında uzun süren açlıklar kan şekerinde belirgin düzeyde düşmelere sebep olmaktadır. Kişiler iftar anında hızlı bir besin alımı yaşarlarsa kan şekerinin hızla yükselmesine neden olacağından ağırlık çökmesi hissi, yorgunluk ve uyku hali şikayetler

Devamı

Mucizevi Güç: Su!
Mucizevi Güç: Su!

Suyun yaşamımızdaki katkısı büyük. Öyle ki; su olmadan organlarımızın çalışabilmesi ve yaşamımızı devam ettirmemiz mümkün değil! Su, bizim vazgeçilmez yaşam gücümüz. Vücudumuzun yaklaşık yüzde 60’ını oluşturuyor ve her şeyin problemsiz bir şekilde çalışmasını sağlıyor.

Devamı

Kolesterol Hakkında En Çok Merak Edilenler!
Kolesterol Hakkında En Çok Merak Edilenler!

Kolesterol ile alakalı duyduğumuz doğru veya yanlış birçok bilgi var. Peki bunlardan hangileri doğru?

Devamı