Bize Sorun

Aşağıdaki formu doldurarak bilgi talep edebilirsiniz.

7/24 Yanınızdayız

Yaza Daha Sağlıklı Girmek İçin Bu Önerilere Kulak Verin

Yaza Daha Sağlıklı Girmek İçin Bu Önerilere Kulak Verin

Okan Üniversitesi Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Derya Fidan, yaza daha sağlıklı ve fit girmek için dikkat edilmesi gerekenleri açıkladı.

Günde 2-3 Bardak Su İçmem Yeterli Mi?

Vücudun günlük olarak en çok ihtiyaç duyduğu minerallerden biri de sudur. Su çok önemli bir yaşam kaynağıdır. Özellikle yaz aylarında sarf ettiğimiz eforun karşılığında bol bol su içmeliyiz. Çünkü vücuttan sıvı, gerek idrar gerek solunumla atılır. Bunun karşılığında sadece yaz aylarında değil; hayatımızın genelinde en az 10 bardak su içmeyi ihmal etmeyelim. Bunun beraberinde bitki çayları da içilebilir.

Çok Fazla Atıştırmalık Tüketiyorum, Kaç Ara Öğün Yemeliyim?

Öğünlerimizi düzene sokmamız gerekmektedir. Günde 3 ana ve 3 ara öğün olmak üzere, öğün periyodumuzu atlamamamız gerekmeli. Çünkü öğünler atlandığında daha fazla acıkma ile düzensiz bir şekilde besin depolamamıza neden olmaktadır. Bu tükettiğimiz besinler kilo almamızda oldukça etkin bir rol oynayacaktır.

Çok Hızlı Yemek Yiyorum Kilo Alımımın Nedeni Bu Mudur?

Yemeği yavaş yemek, doygunluk hissinizi arttırırken, hızlı yemek sizi daha çok acıktıracaktır. Besinleri tüketirken doygunluk hissinizi hemen almazsınız. Ara vererek yemek, size doyduğunuzu hissettirecektir. Besinleri küçük lokmalar ile yemek, midede sindirimi de kolaylaştıracaktır.

Tatlı Olarak Hangi Besinleri Tüketmeliyim?

Elbette tatlı yiyeceğiz. Fakat tercih edeceğimiz tatlılar, kızartılıp yapılan birçok işlemden geçen tatlılar değil de meyve veya sütlü ağırlıklı tatlılar olmalıdır. Yine tatlıların da bir sınırı olmalıdır. Porsiyon olarak aşırıya kaçmamak kaydı ile bu tatlıları tüketebilirsiniz.

Spora Pek Vaktim Olmuyor Yürüyüşler Faydalı Olur Mu?

Birçok insanın şikâyette bulunduğu konulardan biride vakitsizlik. Kapalı spor salonlarında spor yapmaya vaktiniz olmayabilir. Bunu yakın mesafe araba ile gitmek yerine yürüyüş yaparak dengelemeye çalışabilirsiniz. Bu yürüyüşler sizi bir nebze de olsa daha dinç tutacaktır.

Benzer Yazılar

Hamburgercilerdeki Eldivenlerin de Yıkanması Gerekiyor!
Hamburgercilerdeki Eldivenlerin de Yıkanması Gerekiyor!

Herhangi bir yemeği el ile yediğimizde aslında hastalıklara büyük bir kapı açıyoruz.

Devamı

Bulimia Nervoza Nedir?
Bulimia Nervoza Nedir?

Bulimia Nervoza Nedir?

Devamı

Kolesterol Hakkında En Çok Merak Edilenler!
Kolesterol Hakkında En Çok Merak Edilenler!

Kolesterol ile alakalı duyduğumuz doğru veya yanlış birçok bilgi var. Peki bunlardan hangileri doğru?

Devamı

4 Maddede Temiz Beslenme!
4 Maddede Temiz Beslenme!

Günümüzde beslenmenin sağlıklı yaşam için kilit rol oynadığının anlaşılmasını takiben besin seçimlerimizde daha dikkatli olmaya başlamalıyız.

Devamı

Üniversite Sınavına Girecek Öğrencilere Beslenme Tavsiyeleri!
Üniversite Sınavına Girecek Öğrencilere Beslenme Tavsiyeleri!

Arkadaşınız ya da bir tanıdığınız önerdi diye kesinlikle sınav sabah bir başka besin ya da besin takviyesi (vitamin gibi) denemeyin

Devamı

Oruç Tutarken Kilo Almayın!
Oruç Tutarken Kilo Almayın!

Ramazan ayında uzun süren açlıklar kan şekerinde belirgin düzeyde düşmelere sebep olmaktadır. Kişiler iftar anında hızlı bir besin alımı yaşarlarsa kan şekerinin hızla yükselmesine neden olacağından ağırlık çökmesi hissi, yorgunluk ve uyku hali şikayetler

Devamı

Ramazan Ayında Egzersize Yer Açın!
Ramazan Ayında Egzersize Yer Açın!

Ramazan ayında doğru beslenme tarzı ve doğru egzersizler ile metabolizmanın yavaşlamasını engellemek ve kilo almadan oruç tutabilmek mümkün!

Devamı

Bu Besinler Kabızlığa İyi Geliyor
Bu Besinler Kabızlığa İyi Geliyor

Hastalarda daha çok on gündür tuvalete çıkamıyorum kabız oldum düşüncesi gelir.

Devamı