Bize Sorun

Aşağıdaki formu doldurarak bilgi talep edebilirsiniz.

7/24 Yanınızdayız

Ketojenik Diyet Sağlıklı Mıdır?

Ketojenik Diyet Sağlıklı Mıdır?

Ketojenik diyet nedir?

Ketojenik diyet vücudun enerji sağlamak için yağları kullandığı düşük karbonhidratlı beslenme şeklidir. Vücut enerji üretmek için glikoza ihtiyaç duyar. Beyin, hücreler ve vücuttaki birçok organ glikoz ile beslenir. Glikoz denilen madde karbonhidratlarda bulunur. Bunlar; ekmek, pirinç, buğday, bulgur, yulaf, şeker, tatlı, meyve, kuru baklagiller, kek, börek, patates gibi yiyecekler karbonhidratlara örnektir.

Vücutta glikoz bulunmazsa ne olur?

Vücutta glikoz bulunmadığı durumlarda vücudun savunma sistemi devreye girer. Bedenimiz beslenmek ve enerji üretmek için vücuttaki yağları yakarak keton cisimlere dönüştürür. Böylece beslenmek için glikoz yerine ketonları kullanmaya başlar. Kısaca belirtmek gerekirse yağlardan enerji üretmeye başlar.

Vücut keton üretmeye nasıl başlar?

Vücudun keton üretmeye başlaması için diyetinizin enerjisinin karbonhidratlardan gelen kısmı % 5’i geçmemesi gerekir. Enerjinin çoğu yani yaklaşık olarak % 75’i yağlardan ve kalan % 20’si de proteinden gelmelidir. Tahıl ve meyve grubu hemen hemen hiç tüketilmez iken diyette yağ ve et tüketimi serbesttir. Vücut diyete başlamadan önce aldığı karbonhidratların fazlasını karaciğerde glikojen olarak depolar. Diyete başlandığında vücuttaki deponun bitmesine bağlı olarak 2–3 içinde vücut keton kullanmaya başlayacaktır.

Ketojenik diyet sağlıklı mıdır?

Sağlıklı bireyler ketojenik diyeti uygulayabilir.  Özellikle çok fazla karbonhidrat tüketen kişilerin sağlıklarında iyileşme görülür. Fakat diyet vitamin ve minerallerden yetersizdir. Ketonejik diyeti uygularken mutlaka vitamin ve mineral takviyesi alınması gerekir. Keton üretimi vücudun yaşama devam etmesi için uyguladığı bir savunma sistemidir. Vücudun yağ yakımı hızlanır. Fakat metabolizma hızı, büyüme ve gelişme yavaşlayabilir.

Ketojenik diyetin yan etkileri

Ketojenik diyetin yan etkilerinden biri kabızlıktır. Bu etkiyi azaltmak için diyette bol bol sebze tüketilmesi gerekir. Diyet ile birlikte kolesterol seviyesi yükselebilir. Her ne kadar et, yumurta, tereyağı gibi yiyecekler serbest olsa da hayvansal yağ yerine badem, fındık ve zeytin yağ gibi bitkisel kaynaklı sağlıklı yağlara yer verilmelidir. Bu gibi etkilerin olmaması ve herhangi bir sağlık sorunu yaşamamak adına ketojenik diyetin mutlaka uzman bir diyetisyen tarafından kontrollü bir şekilde takip edilmesi gerekir.

Benzer Yazılar

Bu Besinler Kabızlığa İyi Geliyor
Bu Besinler Kabızlığa İyi Geliyor

Hastalarda daha çok on gündür tuvalete çıkamıyorum kabız oldum düşüncesi gelir.

Devamı

Mucizevi Güç: Su!
Mucizevi Güç: Su!

Suyun yaşamımızdaki katkısı büyük. Öyle ki; su olmadan organlarımızın çalışabilmesi ve yaşamımızı devam ettirmemiz mümkün değil! Su, bizim vazgeçilmez yaşam gücümüz. Vücudumuzun yaklaşık yüzde 60’ını oluşturuyor ve her şeyin problemsiz bir şekilde çalışmasını sağlıyor.

Devamı

Kişiye özel beslenme takvimi nasıl oluşturulur?
Kişiye özel beslenme takvimi nasıl oluşturulur?

Başarısızlıkla sonuçlanan diyetler genelde moral bozucu olabiliyor ve kişinin motivasyonunu olumsuz etkileyebiliyor.

Devamı

Ramazan Ayında Sağlıklı Kalmak İçin Öneriler!
Ramazan Ayında Sağlıklı Kalmak İçin Öneriler!

Herhangi bir sağlık problemi olmayan kişiler için, ramazan ayında oruç tutmanın, genel sağlığımız üzerindeki olumlu etkilerini hepimiz biliyoruz. Ancak ramazan ayında zaman zaman, ihmal edilen bazı davranışlar sağlığımızı olumsuz etkileyebilmektedir.

Devamı

Sağlıklı Smoothie’ler ile Metabolizmanı Dengele!
Sağlıklı Smoothie’ler ile Metabolizmanı Dengele!

Birçok meyve ve sebze ile hazırlanabilmesi sayesinde smoothie, farklı damak tatlarındaki herkesin sevgilisi haline geldi.

Devamı

Bu Öneriler İle Bayramı Daha Sağlıklı Geçirin!
Bu Öneriler İle Bayramı Daha Sağlıklı Geçirin!

Kurban kesimini takiben, eti en azından 1 gün buzdolabında dinlendirdikten sonra tüketin.

Devamı

Kanserin Tekrarlama Riski Nasıl Azaltılabilir?
Kanserin Tekrarlama Riski Nasıl Azaltılabilir?

Çağımızın hastalığı kanser! Dünya genelinde görülme sıklığı olarak tüm hastalıklardan daha çok karşımıza çıkan kanser hastalığı, birçok çeşidiyle insan hayatını zorlaştırmaktadır.

Devamı

Ramazanda Mide Ve Kilo Problemleriyle Karşılaşmak İstemiyorsanız Dikkat!
Ramazanda Mide Ve Kilo Problemleriyle Karşılaşmak İstemiyorsanız Dikkat!

Ramazan ayında uzun süren açlıktan sonra kişiler yemek sonrası ağırlık çökmesi hissi, yorgunluk ve uyku hali şikayetleri yaşayabilmektedirler.

Devamı

Diyabet Tedavisinde Beslenme Nasıl Olmalıdır?
Diyabet Tedavisinde Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Diyabetli bireylerin yaşam kalitelerinin arttırılması; beslenme, egzersiz, tıbbi tedavi ve eğitimden oluşan dört temel faktörde mümkün olmaktadır.

Devamı