Bize Sorun

Aşağıdaki formu doldurarak bilgi talep edebilirsiniz.

7/24 Yanınızdayız

Yiyecekleri Yaz Aylarında Nasıl Saklamalıyız?

Yiyecekleri Yaz Aylarında Nasıl Saklamalıyız?

Sıcaklarının etkisini günden güne arttırdığı bu günlerde, besinlerimizi en sağlıklı şekilde nasıl saklarız? İstanbul Okan Üniversitesi Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Derya Fidan, açıkladı!

Yaz aylarında; buzdolabının çok doldurulmamasında ve iç sıcaklığının 0 ile -4 derece arasında olması, derin dondurucunun ise -18 derece olmasında fayda vardır. Yiyecekleri yanımızda taşıyacaksak da bozulmalarına engel olan termos çantaların kullanılması ve cam kapların tercih edilmesi kişi sağlığı için oldukça önemlidir.

Saklarken Bu Maddelere Dikkat!

  • Sütü mutlaka buzdolabının iç raflarında saklamalı ve 3 gün içinde tüketmelisiniz. Dolap kapağında saklanan şeyler, kapağı her açtığınızda sıcak havayla temas eder ve daha çabuk bozulur.
  • Dondurma derin dondurucuda 2-4 ay süreyle taze kalabilir.
  • Yoğurt satın alındıktan sonra en fazla 7 gün içinde tüketilmelidir.
  • Tereyağını hava almayacak şekilde sıkıca streç filme sardıktan sonra buzdolabında 1 ay, derin dondurucuda 6 ay boyunca bozulmadan saklayabilirsiniz.
  • Yumurtayı dolaba yıkamadan koyun. Yumurtanın dışında koruyucu bir tabaka vardır ve bu tabaka yıkandığında kaybolur. Yumurtadaki gözenekler daha da açık hale geliyor ve bakteriler o gözeneklerden yumurtanın içine girebilir.
  • Çözülmüş olan bir yiyeceği tekrar dondurmamanız gerekmektedir.
  • Tahıl, baklagiller ve kuru besinler kuru ve serin ortamda saklanmalıdır.

Sebze, Meyve ve Etler Nasıl Saklanmalı?

  • Meyve ve sebzeleri yiyeceğiniz zaman yıkamak en sağlıklısıdır.
  • Sebze ve meyveler buzdolabında ayrı raflarda olmalıdır, birbirlerine değdiklerinde çabuk bozulurlar.
  • Sarımsak, soğan, domates, patates, avokado, muz, elma, kavun gibi besinler oda sıcaklığında saklanmalıdır.
  • Alışveriş yaparken en son etleri satın alın.
  • Etleri buzdolabının en soğuk kısmında 2 ile 4 derece arasında saklayın. Eğer eti aldıktan sonra 1-2 gün içinde tüketmeyecekseniz et paketini bir kez de alüminyum folyoya (et alüminyum folyo ile temas etmemeli) sarıp derin dondurucuya koyun ve üzerine paketlediğiniz tarihi yazın.
  • Aldığınız kıymanın tamamını tüketemeyecekseniz, kavurup küçük kaplara bölerek derin dondurucuda saklayabilirsiniz.
  • Eğer dondurmayacaksanız, tavuğu kullanma tarihinden önce tüketmelisiniz.
  • Pişmiş hindi veya tavuk eti 3-4 gün içinde tüketilmeli ya da dondurulmalıdır. Tavuk ve hindi eti derin dondurucuda 9-12 ay kadar saklanabilir.
  • Et, tavuk ve balık ayrı paketlerde ya da kaplarda saklanmalı; bir-iki gün içinde tüketilmeyecekse yassı bir şekilde paketlenmiş olarak dondurulmalıdır.

Benzer Yazılar

Lohusalık Döneminde Anneler Nasıl Beslenmeli?
Lohusalık Döneminde Anneler Nasıl Beslenmeli?

Lohusalık döneminde anne sütünü arttıran besinler nelerdir?

Devamı

Radyoterapi Gören Hastalar Nasıl Beslenmelidir?
Radyoterapi Gören Hastalar Nasıl Beslenmelidir?

Son yıllarda radyoterapi cihazlarında sağlanan teknolojik ilerleme ile sağlıklı dokuda ciddi koruma sağlanabiliyorsa da, radyoterapi esnasında dikkat edilmesi gerekli noktalar vardır.

Devamı

Yiyecekleri Yaz Aylarında Nasıl Saklamalıyız?
Yiyecekleri Yaz Aylarında Nasıl Saklamalıyız?

Sıcaklarının etkisini günden güne arttırdığı bu günlerde, besinlerimizi en sağlıklı şekilde nasıl saklarız?

Devamı

Bulimia Nervoza Nedir?
Bulimia Nervoza Nedir?

Bulimia Nervoza Nedir?

Devamı

Koronavirüs Sürecinde Sahur Ve İftar Önerileri
Koronavirüs Sürecinde Sahur Ve İftar Önerileri

Akut veya kronik hastalıklara sahip olan insanlar için oruç ibadeti sakıncalı olabilecekken kronik rahatsızlığı bulunan bazı bireyler yine de oruç tutmayı isteyebilirler. Bu durumda sağlık takiplerini yapan hekimlerin ve diyetisyenlerin önerilerine uyarak hareket etmeleri gerekmektedir.

Devamı

Vücudunuz Ramazana Hazır Mı?
Vücudunuz Ramazana Hazır Mı?

Ramazana sayılı günler kala yapacağımız değişiklikler vücudumuzu ramazana hazırlayacaktır. Bu sene de yaz günlerine denk gelen ramazan ayı, normal beslenme düzenimizin dışına çıktığımız, öğün sistemimizin değiştiği ve açlık süresinin uzadığı bir dönemdir.

Devamı

Yaza Daha Sağlıklı Girmek İçin Bu Maddeleri Gözden Geçirmeyi Unutmayın
Yaza Daha Sağlıklı Girmek İçin Bu Maddeleri Gözden Geçirmeyi Unutmayın

Yazın sıcakların artmasıyla tüketilen besinlere biraz daha dikkat edilmesi gerekebiliyor.

Devamı

Egzersiz Yapanların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler!
Egzersiz Yapanların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler!

Vücudunuzu doğru şekilde besleyerek, vücudunuzun ihtiyaçlarını daha iyi şekilde karşılayabilir ve yaptığınız egzersizden daha etkili şekilde yararlanabilirsiniz.

Devamı

 “Bayramda Aldığınız Kalorileri Kendiniz Telafi Etmeye Çalışmayın”
“Bayramda Aldığınız Kalorileri Kendiniz Telafi Etmeye Çalışmayın”

Gün içine yayılmış bir şekilde su tüketmeyi kesinlikle unutmayın.

Devamı

Kurban Bayram’ında Et Tüketimine Dikkat!
Kurban Bayram’ında Et Tüketimine Dikkat!

Bayramlar, tüm aile bireylerini bir araya getiren, sevgi ve mutluluğun göstergesi olarak simgelenen geniş sofraların kurulduğu günlerdir…

Devamı