Bize Sorun

Aşağıdaki formu doldurarak bilgi talep edebilirsiniz.

7/24 Yanınızdayız

Gebelikte Oruca Dikkat!

Gebelikte Oruca Dikkat!

Ramazan ayı ruhen ve bedenen arınma ayı olmakla birlikte yaz aylarında nefsin tutulması gereken süre 17 saatten fazladır. Bu süreye adaptasyon ilk günlerde gebe olmayan insanlar için dahi  kolay olmazken gebelerin bu kadar uzun süre yemek yemeden, su içmeden geçirmesi bir hayli zordur.Gebelik süreci insan hayatında normal bir süreç olmakla birlikte anatomik, fizyolojik ve psikolojik olarak değişikliklerin yaşandığı bir süreçtir.

Hastalık olarak düşünülmeyen gebelik döneminde gerek gebe için, gerek taşıdığı bebek için vücudun artmış gereksinimlerinin karşılanması elzemdir. Gebelikte beslenme bu gereksinimlerin karşılanmasında önemli rol oynar. Gebelere sık aralıklarla az miktarlarda beslenme ve bol miktarda su tüketilmeleri önerilmektedir.

Ramazan ayı ruhen ve bedenen arınma ayı olmakla birlikte yaz aylarında nefsin tutulması gereken süre 17 saatten fazladır. Bu süreye adaptasyon ilk günlerde gebe olmayan insanlar için dahi  kolay olmazken gebelerin bu kadar uzun süreyi yemek yemeden, su içmeden geçirmesi bir hayli zordur. Bu konu üzerine yapılan bilimsel araştırma sayısı fazla değildir. Ancak uzun süre su içmeyen gebelerde idrar yolu enfeksiyonları, rahim kasılmaları daha sık görülmektedir. Annenin vücudunda dolaşan kan hacmi azabilmekte bunun sonucunda anne ve bebek açlığa ve susuzluğa karşı kendi savunma sistemlerini devreye sokabilmektedir. Bebek hareketlerinde yavaşlama, suyunun miktarında azalma görülebilir. Vücut enerji kaynağı olarak öncelikle karbonhidratları kullanır. Uzun süren açlıklarda vücut enerji için yakacak karbonhidrat bulamaz ve yakıt olarak yağları kullanmaya başlar. Bunun sonucunda keton denen maddeler  açığa çıkar. Bu maddelerin bebeklerin nörolojik gelişimleri üzerine uzun dönem etkilerinin olumsuz olabileceği bazı çalışmalarda irdelenmiştir.

Uzun süren açlık durumlarında kan şekerinde düşmelerin gebe olanlarda olmayanlara göre daha sık görülüyor. Gebeler az az ve sık sık yemek yemeli. Gebelikte midenin aniden doldurulmasıyla, hacmi küçülmüş olan mideden yemek borusuna kaçak olmakta bu da reflü şikayetlerini artırabilmektedir. Birden yemek yendikten sonra kan şekerinde ani artış olabilmekte bu hızlı yükseliş sonucu plasentanın şekeri bebeğe geçirmesinden dolayı bebeğin de kan şekerinde ani yükselme olabilir.  Bu nedenle oruç tutmak isteyen gebelerde yemeğe hafif besinlerle başlanması, birden doymak yerine bir süre ara verdikten sonra yemeğe devam edilmesi gerekmektedir.

Gebelik takibi esnasında hipertansiyon, şeker, böbrek hastlıkları gibi rahatsızlıkları olan gebelerde bu kadar uzun süre açlık önerilmez. Özellikle gebelik şekeri olanlarda bu yeme düzeniyle normal  kan şekeri seviyelerinin tutturulması oldukça zor olmakta bu da anne ve bebek açısından sağlık sorunlarına zemin hazırlayabilmektedir.

Benzer Yazılar

Egzersiz Yapanların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler!
Egzersiz Yapanların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler!

Vücudunuzu doğru şekilde besleyerek, vücudunuzun ihtiyaçlarını daha iyi şekilde karşılayabilir ve yaptığınız egzersizden daha etkili şekilde yararlanabilirsiniz.

Devamı

Ramazanda Beslenmeye Dair En Çok Merak Edilenler!
Ramazanda Beslenmeye Dair En Çok Merak Edilenler!

11 ayın sultanı Ramazan geldi! 17 saat açlık sonrası beslenme düzenimiz elbette değişecek. Peki nasıl beslenmeliyiz?

Devamı

10 Adımda Sağlıklı Ramazan Önerileri
10 Adımda Sağlıklı Ramazan Önerileri

Uzun süre aç kalan mideyi sıcak veya ılık içimi ile rahatlatan tek besin çorbadır. Çorbanın yavaşça içilmesi; uzun süreli açlıkta oluşan, yemeği bir anda yeme isteğini de engeller.

Devamı

Ramazan Ayında Alınan Kilolara Bu Detoks ile Elveda!
Ramazan Ayında Alınan Kilolara Bu Detoks ile Elveda!

Eğer ki Ramazan ayını fazla kilolarınız ile tamamlamışsanız, sizler için metabolik hızı artırmaya yardımcı olacak bir detoks programı uygulayabilirsiniz.

Devamı

Koronavirüse Karşı Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirin!
Koronavirüse Karşı Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirin!

Hipokrat’ın dediği gibi “Besinler ilacınız, ilacınız besinler olsun”

Devamı

Sağlıklı Smoothie’ler ile Metabolizmanı Dengele!
Sağlıklı Smoothie’ler ile Metabolizmanı Dengele!

Birçok meyve ve sebze ile hazırlanabilmesi sayesinde smoothie, farklı damak tatlarındaki herkesin sevgilisi haline geldi.

Devamı

Diyabet Tedavisinde Beslenme Nasıl Olmalıdır?
Diyabet Tedavisinde Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Diyabetli bireylerin yaşam kalitelerinin arttırılması; beslenme, egzersiz, tıbbi tedavi ve eğitimden oluşan dört temel faktörde mümkün olmaktadır.

Devamı

Gebelikte Oruca Dikkat!
Gebelikte Oruca Dikkat!

Ramazan ayı ruhen ve bedenen arınma ayı olmakla birlikte yaz aylarında nefsin tutulması gereken süre 17 saatten fazladır. Bu süreye adaptasyon ilk günlerde gebe olmayan insanlar için dahi kolay olmazken gebelerin bu kadar uzun süre yemek yemeden, su içme

Devamı

Ramazan Ayında Sağlıklı Kalmak İçin Öneriler!
Ramazan Ayında Sağlıklı Kalmak İçin Öneriler!

Herhangi bir sağlık problemi olmayan kişiler için, ramazan ayında oruç tutmanın, genel sağlığımız üzerindeki olumlu etkilerini hepimiz biliyoruz. Ancak ramazan ayında zaman zaman, ihmal edilen bazı davranışlar sağlığımızı olumsuz etkileyebilmektedir.

Devamı