Bize Sorun

Aşağıdaki formu doldurarak bilgi talep edebilirsiniz.

7/24 Yanınızdayız

En Sık Yapılan 5 Diyet Hatası!

En Sık Yapılan 5 Diyet Hatası!

“Yeni yıl yaklaşırken kendinize kilo hedefi belirlediyseniz, hem ruhen hem de bedenen diyete hazırsanız dikkat etmeniz gereken diyet hatalarına göz atmanızda fayda var” diyen İstanbul Okan Üniversitesi Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. İrem Aksoy, önerilerde bulundu.

İşte sıklıkla karşılaşılan diyet hataları

Uygun olmayan popüler bir diyet programı uygulamak

Başta kalori kısıtlaması olmak üzere vücudun ihtiyacı olan enerji ve besin ögelerini karşılayacak bir beslenme programından uzaklaşmak yapılan en başlıca diyet hatalarındandır. Bu durumda karşılaşılabilecek sorunlar şu şekilde sıralanabilir; enerji kısıtlamasından dolayı yavaşlayan bir metabolizma, yetersiz veya dengesiz alınan makro besin ögeleri nedeniyle yaşanan depresyon, yorgunluk, kas kayıpları ve olası metabolik bozukluklar, alınamayan yararlı mikro besin ögelerinin eksikliğinde yaşanabilecek sağlık sorunları..

Dönemsel olarak ortaya çıkan; düşük kalorili, yetersiz besin ögesi içeren popüler diyetler uzun vadede sağlığı ve kilo kontrolünü olumsuz etkileyebilecek sonuçlar yaratabilir.

Diyet ürünlerini kontrolsüzce tüketmenin bir zararı olmayacağını sanmak

‘Yağı azaltılmış, şekersiz, fit atıştırmalık’ gibi diyet ürün adı altında market raflarında bulunan ürünlerin fazlaca tüketileceğini düşünmek yapılan diyet hatalarından bir diğeridir.   Bu besinlerin kalorisinin az olduğunu ya da sağlık için faydalı besin ögeleri içerdiğini düşünerek etiketini incelemeden, porsiyonlara dikkat etmeden diyet programına eklemek çok tehlikeli ve yanlıştır. Diyet ürünü olarak satışa sunulan besinlerin büyük bir kısmı fazlaca işlemden geçerek ultra işlenmiş gıdalar arasına girebilir. Ultra işlenmiş gıdalara beslenmenizde fazlaca yer vermek başta obezite, vücut yağı artışı, hipertansiyon, kan şekeri dengesizliği gibi birçok sağlık sorununa davetiye çıkarmak demektir.

Öğün atlamak

Her bireyin yaşam tarzına ve biyolojik saatine uygun bir beslenme saati ve içeriği vardır. Metabolizma hızı, kan şekeri düzeyi ve sonraki öğünde porsiyon kontrolü sağlanabilmesi için ara öğünlerden faydalanmak gerekir. Aksi takdirde metabolizma hızı etkilenebilir, kan şekeri düzeyi dengesizleşebilir ve bir sonraki öğünde yeme atağı geçirilebilir aynı zamanda porsiyon kontrolü de sağlanamayabilir. Özellikle sabah kahvaltısı ya da gün içerisindeki öğünlerini atlayan bireylerin gece yeme atakları geçirebildiği ve karşı koyamadıkları durumda besin alımlarının daha fazla olduğu bilinmektedir.

Su ve egzersizi önemsememek

Diyet uygularken ödem yapar gerekçesiyle suyu, kas kazanımıyla birlikte kilo artışı sağlar düşüncesiyle egzersizi önemsememek yapılan hatalardan biridir. Vücudumuzun yaşamsal faaliyetlerini devam ettirebilmesi için ihtiyaç duyduğu, yaşamımız için çok önemli olan sudan kilo kaybetmeyi hedeflemişken faydalanmamak büyük bir yanlıştır. Aynı zamanda kilo kaybetmek için; alınan kaloriden fazlasını harcamak gerekir ki bu da egzersizle mümkündür. Ek olarak yapılan araştırmalar gösteriyor ki yeterli su tüketimi ve haftalık egzersiz planlaması kilo kaybetmeye destek olabiliyor.

Besin alımını takip etmemek

Kilo kaybetme sistemi zor ve karmaşık görünebilir fakat bunun sağlanabilmesi için gereken şartlar arasında en basiti harcanan enerjinin alınandan fazla olmasıdır. Diğer önemli husus ise karbonhidrat, yağ ve proteinin ihtiyaç duyulan enerjiyi dengeli oranda sağlaması gerekir. Dolayısıyla tüketilen besinler arasında göz ardı edilen yüksek kalorili ve besin içeriği kalitesiz olan yiyecek ve içecekler olabilir. Öğünlerle birlikte alınan kalorili içecekler, gün içerisinde açlığınızı bastırmak için tükettiğiniz bir atıştırmalık, salatalarınıza eklediğiniz soslar göz ardı edilen besinlere örnek olarak verilebilir. Bu sorunu çözmenin en iyi yolu besin tüketim kaydı tutmaktır.

 

Unutmamalısınız ki başarısız olduğunuz bütün diyet uygulamalarının her biri kilo kaybetmenize karşı bir direnç oluşturur. Dolayısıyla bu bir sonraki diyet girişiminiz için motivasyon ve başarı eksikliği yaratabilir. Daha önceden yapılan diyet hatalarını bilmek ve tekrarlamamak diyet sürecinizde size katkı sağlayacaktır.

Benzer Yazılar

Üniversite Sınavına Girecek Öğrencilere Beslenme Tavsiyeleri!
Üniversite Sınavına Girecek Öğrencilere Beslenme Tavsiyeleri!

Arkadaşınız ya da bir tanıdığınız önerdi diye kesinlikle sınav sabah bir başka besin ya da besin takviyesi (vitamin gibi) denemeyin

Devamı

Vardiyalı Çalışanlara Diyetisyen Uyarısı!
Vardiyalı Çalışanlara Diyetisyen Uyarısı!

Vardiyalı çalışmalarda vücut saati döngülerinde bir takım değişiklikler meydana gelmektedir.

Devamı

Diyabet Tedavisinde Beslenme Nasıl Olmalıdır?
Diyabet Tedavisinde Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Diyabetli bireylerin yaşam kalitelerinin arttırılması; beslenme, egzersiz, tıbbi tedavi ve eğitimden oluşan dört temel faktörde mümkün olmaktadır.

Devamı

Lohusalık Döneminde Anneler Nasıl Beslenmeli?
Lohusalık Döneminde Anneler Nasıl Beslenmeli?

Lohusalık döneminde anne sütünü arttıran besinler nelerdir?

Devamı

Kolesterol Hakkında En Çok Merak Edilenler!
Kolesterol Hakkında En Çok Merak Edilenler!

Kolesterol ile alakalı duyduğumuz doğru veya yanlış birçok bilgi var. Peki bunlardan hangileri doğru?

Devamı

Ramazan Ayında Alınan Kilolara Bu Detoks ile Elveda!
Ramazan Ayında Alınan Kilolara Bu Detoks ile Elveda!

Eğer ki Ramazan ayını fazla kilolarınız ile tamamlamışsanız, sizler için metabolik hızı artırmaya yardımcı olacak bir detoks programı uygulayabilirsiniz.

Devamı

Kişiye özel beslenme takvimi nasıl oluşturulur?
Kişiye özel beslenme takvimi nasıl oluşturulur?

Başarısızlıkla sonuçlanan diyetler genelde moral bozucu olabiliyor ve kişinin motivasyonunu olumsuz etkileyebiliyor.

Devamı

Yaza Daha Sağlıklı Girmek İçin Bu Maddeleri Gözden Geçirmeyi Unutmayın
Yaza Daha Sağlıklı Girmek İçin Bu Maddeleri Gözden Geçirmeyi Unutmayın

Yazın sıcakların artmasıyla tüketilen besinlere biraz daha dikkat edilmesi gerekebiliyor.

Devamı

Bu Besinler Kabızlığa İyi Geliyor
Bu Besinler Kabızlığa İyi Geliyor

Hastalarda daha çok on gündür tuvalete çıkamıyorum kabız oldum düşüncesi gelir.

Devamı

Yarıyıl Tatilinde Çocuklar İçin Pratik Beslenme İpuçları!
Yarıyıl Tatilinde Çocuklar İçin Pratik Beslenme İpuçları!

Tatil de olsa, ailecek günde; 5 porsiyon sebze ve meyve tüketme hedefinizin olduğunu, çocuklarınıza hatırlatın

Devamı